Saturday, March 3, 2012

SC Analyser 2005

A couple of months ago fellow ham Harrie PE1JXI provided me a pcb and programmed pic16F876 to make an Elektor SC analyser. This is a very usefull piece of equipment to measure and identify transistors, fets and diodes. Last week i finished the project. The analyser is build in a small plastic case from Conrad. It's feed by a 9 volt battery.

Een paar maanden geleden ontving ik van collega amateur Harrie PE1JXI de print en geprogrammeerde pic 16F876 om hiermee een Elektor SC analyser te bouwen. Een zeer nuttig instrument om metingen en identificatie te bepalen van transistoren, fet's en diodes. Afgelopen week heb ik analyser afgebouwd. Ik heb deze in een kunstof Conrad kastje gebouwd. De voeding is een 9 volt batterij.
Analyser pcb build. Gebouwde print van de analyser.
Ready for use! Klaar voor gebruik!

2 comments:

  1. Dank je Tjeerd; het frontplaatje kreeg ik ook van pe1jxi en dat geeft een prof. look.

    ReplyDelete