Thursday, July 14, 2011

JRC NRD-525 for spare parts / JRC NRD-525 voor reserve onderdelen.

I had the chance to buy a defective NRD-525 for spare parts. The vfo wheel was broken but the receiver powered on and all the boards seems to work. When i opened it i was quite surprised; the IF board had 2 filters on it! Since my working receiver has no filters it was easy to switch the boards. These filters added a great value to my nrd-525.
The filters are small YF455DE (1Khz)  and YF455EBF (1,9 Khz)

Ik had de kans om een defecte NRD-525 aan te schaffen voor reserveonderdelen.
Groot was mijn verrassing toen ik de receiver opende en zag dat er 2 (dure!) filters op het IF-board zaten.
Omdat mijn werkende NRD-525 geen filters heeft was de keuze snel gemaakt om de boards te wisselen.
De foto laat beide boards zien; met en zonder filters.
Dit is een echte meerwaarde voor mijn nrd-525.

4 comments:

  1. Mooie receiver Ton, echt zo een hebbeding. Die filters is een mooie verassing. Heb je de aanschafprijs er wel weer uit denk ik. 73, Bas

    ReplyDelete
  2. Ja Bas de aanschafprijs was een fractie van de prijs van 1 filter. Het ging me echter meer om de spareparts. Deze 525 is modulair opgebouwd, zijn dus insteekprinten en heel simpel en snel te verwisselen.

    ReplyDelete
  3. Hello !

    Just curios to know if the LCD-Display is working properly and if yo are interested to sell it, because mine is very dimm ...

    Please let me know, 73' and regards Pietro / hb9rxc

    hb9rxc@bluewin.ch

    ReplyDelete
  4. Front van de defecte NRD-525 beschikbaar voor overname?

    ReplyDelete