Monday, October 10, 2011

Yaesu FT-1000D Sold / Yaesu FT-1000D Verkocht


Last week i split from my FT-1000D, Yaesu's high end transeiver from the early nineties.
A very good solid radio, built as a tank, very heavy, real dual receive, great audio and selectivity.
But also 20 years old, no Yaesu support and hard to get spare parts.
The main reason i sold this rig is the fact that i often use my FT-2000 and FT-897D (for digimodes).
The FT-1000D is too expensive to have it just on the shelf.
In terms of receiving and audio quality my Kenwood TS-830 is as good as this FT-1000D, but way cheaper on the used market.

Afgelopen week heb ik afscheid genomen van mijn Yaesu FT-1000D, Yaesu's high end transceiver uit begin jaren negentig.
Dit is een zeer solide zware radio, heeft een echte dubbele onafhankelijke ontvanger, zeer selectief en geweldige audio.
Nadeel is dat deze inmiddels 20 jaar oud is, Yaesu geen ondersteuning meer verleend en dat onderdelen zeer moeilijk te krijgen zijn.
De belangrijkste reden om de FT-1000D te verkopen is dat ik het meest gebruik maak van mijn FT-2000 en FT-897D (voor digi modes). De FT-1000D is dan te duur om zomaar op de plank te laten staan.
Wat ontvangst en audio betreft is mijn Kenwood TS-830 minstens zo goed als een FT-1000D, alleen een heel stuk goedkoper op de tweedehands markt.

4 comments:

  1. Brengt zo'n FT-1000D nog wat op, ondanks zijn leeftijd?

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  2. Ja hoor, zo'n 14 a 15 keer het bedrag wat ik laatst aan jou betaald heb. Persoonlijk vind ik dat ook wel een beetje het max. Let wel dat zo'n set begin jaren 90 ruim 10.000 gulden kostte!
    Maar goed, als je de pech hebt dat je nu je stuur of eindtrap opblaast dan heb je wel een probleem.

    73's Ton (hoop je op de Amrato te zien Tjeerd!)

    ReplyDelete
  3. Ton, ik ben op de DvRA. Een gedeelte van de dag sta ik bij de CGR stand.

    Mijn FT950 is al een paar maanden ingepakt. Morgen weer eens een kijker voor mijn appartement.

    73, Tjeerd

    ReplyDelete
  4. Oke Tjeerd, hopen dat de kijker ook koper wordt...

    Ik spreek en zie je in Apeldoorn.

    73's Ton

    ReplyDelete